A Reflex Környezetvédő Egyesület, a civil környezeti tanácsadókat tömörítő KÖTHÁLÓ alapítójaként öt lakossági akciót szervezett Győrben, az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretében, november 19. és 27. között. A Győri Vásárcsarnokban zajlott le a vásárlók részére Újratöltve! címmel meghirdetett akció, mely során azok, akik november 19. és 26. között a vásárláskor magukkal hozott üres csomagolóanyagot (mézesüveget, tojástartót) újratöltésre leadta, tombolajegyet kapott és sorsoláson vett részt. A sorsolás nyertesei tárgyjutalmakkal gazdagodtak. Az akció keretében mintegy 35 kg csomagolási hulladék újrahasználatát értük el.

„Újratöltve” szlogennel szervezte a Reflex az Európai Hulladékcsökkentési Hét egyik központi akcióját. A november 19-26 közötti akciót egyesületünk a győri Vásárcsarnokban, a Rum Méhészet standján (velük közösen) bonyolította. Az akció lényege egyszerű volt: amelyik vásárló tojás illetve méz vásárlásához magával hozza a kiürült csomagolóanyagát (tojástartóját, illetve üres mézesüvegét), az sorsjegyet kap. Az akciót plakátokkal és szóróanyagokkal népszerűsítettük. Nem eredménytelenül, hiszen az egy hét alatt több mint kétszázötven sorsjegy talált gazdára. Az akció végeztével nyereményként 30 db. vászonszatyrot és 10 természetvédelmi kiadványt sorsoltunk ki. A nyertes számokat Birkás Tivadar, a Vásárcsarnok igazgatója húzta ki, a nyereménylistát plakáton közzétettük.

Munkatársaink és az akciót segítő Rum Méhészet szerint a figyelemfelkeltő akció elérte a célját. Bár a törzsvásárlók jó része egyébként is visszahozza az üres csomagolóanyagot – az akció jó alkalmat nyújtott arra, hogy az ott „standoló” reflexes a vásárlókkal beszélgetve jobban megismerje a fogyasztók szokásait, problémáit. Környezetvédelmi szempontból legtöbbjüket a mérhetetlen mennyiségű nejlonzacskó aggasztja és a kiskerti őstermelők megfogyatkozása. Visszatérő gondjuk, hogy a csarnok közelében körülményes a parkolás – miként nehezen érthető az is, hogy egy 130 ezres város miért csak egyetlen vásárcsarnokot működtet (azt is leromlott állaggal)..Az akció pozitív eleme volt, mikor a vásárlók arról beszéltek, miért  járnak ide szívesen, hogyan könnyíti meg a csarnok a tudatos vásárlást (ellenőrzött minőség, friss az áru, lehet válogatni, alkudni és a termelőkkel beszélgetni is).

Az akcióról készült képek:

 

Szólj hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Reflex-ház beosztása

EFOP - program

TOP - program

KEHOP - program

Papírkalkulátor

 

 

Megelőzési kisokos

 


 

Ökoiskola

Okosuli

Zöld óvoda

Zöld ovi

Ökológiai lábnyom számítás

Ökológiai lábnyom számítás