2017. augusztus 29-én indult el a Humusz Szövetség #ökobűn kampánya, melyhez várják minden jó érzésű ember csatlakozását, akinek volt már valaha környezeti lelkiismeret furdalása. A kampány célja, hogy önmagunk és a környezetünkben élők figyelmét felhívják a gondatlanságból elkövetett hibákra, környezetre káros tevékenységekre. Ilyen lehet például: a feleslegesen vásárolt csomagolóanyag, vagy egy égve hagyott lámpa. A lényeg, hogy tanuljunk saját baklövéseinkből, és mutassuk meg azokat másoknak is, remélve, hogy tanulnak belőle.

 

Hogy épül fel #ökobűn kampány?

A #ökobűn kapányban bárki részt vehet, könnyedén lehet csatlakozni. Fotózzuk le a környezeti lelkiismeret furdalást okozó tárgyat, hulladékot, „bűnjelet”, amit mi követtünk el. A fotót posztoljuk egy vallomással Facebook/Instagram oldalunkra. A vallomásban térjünk ki a „bűntény” körülményeire, és arra is, hogy meglátásunk szerint mi lett volna a helyes alternatíva, ezzel buzdítva embertársainkat, hogy törekedjenek a jóra.

„Én környezettudatosan élek, nem követek el #ökobűnt.”

Egészen biztos?

Többféle környezetbűnözés is előfordul: van, amikor mi magunk nem cselekszünk helyesen, a saját kényelmünket előtérbe helyezvén, és van, hogy egyszerűen nincs lehetőségünk helyesen cselekedni, mert pl: csak műanyag zacskó van a pékségben.

Az ökobűn lehet például egy NEM újrahasznosítható csomagolóanyag, szívószálakkal teletűzdelt koktél, egy eldobható polisztirol tányér, (a polisztirol /PS/ egy olyan műanyagfajta, amit hiába gyűjtenénk szelektíven, mert nem megoldott az újrahasznosítása.) melyek egyetlen használat után hulladékégetőbe vagy hulladéklerakóra kerülve tovább szennyezik környezetünket.

Mondjunk nemet a felesleges hulladékra! Válasszuk a minél kevesebb csomagolóanyagot, vigyünk éthordót magunkkal, és kerüljük az olyen helyeket, ahol nincs lehetőség alternatívára.

A hulladéktermelésen, pazarláson kívül számos más területen is ökobűnbe eshetünk: gondoljunk csak például a közlekedési, energiafelhasználási, étkezési, vízfogyasztási szokásainkra, az állat- és növényvilág károsításával járó cselekedetekre.

Mi a cél ezzel a kampánnyal?

A kampány nem más, mint figyelemfelhívás saját magunk és a környezetünkben élők számára, a tudatosságról, tudatos vásárlásról, fogyasztói magatartásról, pazarló életmódról.. A legfontosabb, hogy itt senki nem mondja meg mit tettünk rosszul itt az ember saját lelkiismerete szólal meg: „Ezt lehetett volna másképp is”. Felismerni saját hibánkat nem szégyen. elmenni mellettük felelőtlenség. A kampánnyal semmi esetre sem a megszégyenítés a célunk, hanem a figyelem felhívás, a jóra ösztönzés. Ösztönözni embertársainkat, barátainkat és ösztönözni a gyártókat, vendéglátósokat, multikat (a sor még sokáig folytatható) a környezetbarát megoldásokra való átállásra.

A kampány lényege grafikusan összefoglalva:

Reflex-ház beosztása

EFOP - program

TOP - program

KEHOP - program

Papírkalkulátor

 

 

Megelőzési kisokos

 


 

Ökoiskola

Okosuli

Zöld óvoda

Zöld ovi

Ökológiai lábnyom számítás

Ökológiai lábnyom számítás